DOBRE PRAKTYKI W UROCZYSKU SIEDMIU STAWÓW
Drodzy Goście,
priorytetem w naszych działaniach są: zdrowie, dobre samopoczucie i bezpieczeństwo Gości. To kluczowe wartości, które przyświecały nam od początku działalności Uroczyska Siedmiu Stawów Luxury Hotel. Dziś nabierają one jeszcze większego znaczenia, wobec sytuacji obecnego stanu epidemiologicznego, w kraju i za granicą. Dlatego też niezwłocznie zdecydowaliśmy się przygotować nasz Personel do nowej sytuacji oraz wdrożyć liczne procedury bezpieczeństwa, w celu zapewniania maksymalnej ochrony Gości oraz wysokich standardów usług. Mamy nadzieję, że dzięki wdrożeniu Kodeksu Dobrych Praktyk spędzicie Państwo w Uroczysku wspaniały czas, który pozwoli na relaks i regenerację sił witalnych.
GOŚCIE:
1. Obowiązkowe wypełnienie oświadczenia dotyczącego pobytu Gościa, w Uroczysku Siedmiu Stawów Luxury Hotel - do zapoznania się przed pobytem, a do wypełnienia podczas meldunku.
2. Mierzenie temperatury termometrem bezdotykowym przy meldunku – personel ma prawo odmówić przyjęcia Gościa (w przypadku wystąpienia stanu podgorączkowego lub innych objawów chorobowych) oraz powtórzyć procedurę w trakcie pobytu.
3. Przebywanie w częściach wspólnych, z zachowaniem odpowiednio dużej odległości w stosunku do innych Gości oraz Pracowników.
4. Obowiązkowe stosowanie maseczek ochronnych w częściach wspólnych hotelu.
5. Ograniczenie do minimum czasu przebywania w obszarze recepcyjnym.
6. Płatności dokonywane przelewami bankowymi lub kartami płatniczymi.
POKOJE:
1.Wietrzenie oraz dezynfekowanie pokoi po wymeldowaniu Gości, a przed przybyciem kolejnych. Dezynfekcja pokoju z użyciem specjalistycznego sprzętu do mgławienia, z zastosowaniem fumigacja (tzw. suchej mgły) polegającej na rozproszeniu w pomieszczeniu środka biobójczego dezynfekującego powietrze oraz powierzchnie płaskie i stosowaniem parownic. Dezynfekcja wszelkich powierzchni w pokoju: mebli, klamek, armatury, poręczy, pilotów tv, telefonów, czajników, mini barów i innych urządzeń, powierzchni płaskich oraz wszystkich urządzeń sanitarnych w łazienkach. Po wykonanym sprzątaniu dezynfekcja pokoju i oznaczanie specjalną naklejką gwarantującą jego bezpieczeństwo sanitarne.
2. W trakcie pobytu Gości pokoje sprzątane tylko na życzenie Gości lub po trzeciej dobie pobytu.
3. Zakaz przebywania w Hotelu osób bez meldunku.
4. Dla wspólnego bezpieczeństwa Gości oraz Pracowników prośba o otwieranie wszystkich okien znajdujących się w pokoju, przed jego opuszczeniem w dniu wymeldowania lub przed sprzątaniem.
5. Serwis pokoju odbywa się w maseczkach oraz jednorazowych rękawiczkach.
6. Serwis pokoju odbywa się w czasie nieobecności Gości w pokoju.
7. Na specjalne życzenie Gości serwis pokojowy może być wykonywany przez personel w jednorazowych kombinezonach ochronnych.
PRACOWNICY:
1.Systematyczne szkolenia personelu, zgodnie z wytycznymi służb sanitarnych.
2.Bezwzględne przestrzeganie nowych standardów pracy w maseczkach lub przyłbicach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni.
3.Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) każdemu pracownikowi przed przystąpieniem do pracy, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych oddelegowanie pracownika do domu.
4.Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników.
5.Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów.
6. Pracownicy Uroczysko Siedmiu Stawów obecnie pracują w dwóch, zespołach, nie mających ze sobą bezpośredniego kontaktu.
7. W miarę możliwości, poszczególni pracownicy Hotelu wykonują pracę zdalnie. W przypadku pracy na terenie Hotelu, swoje obowiązki wykonują w osobnych pomieszczeniach lub z zachowaniem bezpiecznego dystansu.
RECEPCJA:
1. Wysyłanie deklaracji zdrowotnych do Gości (przed planowanym przyjazdem) jako dokumentów niezbędnych do podpisania przez każdą osobę meldującą się w Hotelu.
(formularz „Ankieta/oświadczenie związane z pobytem Gości w Uroczysku Siedmiu Stawów Luxury Hotel podczas stanu zagrożenia epidemicznego”).
2.Mierzenie temperatury bezdotykowym termometrem podczas meldowania każdego Gościa w Hotelu; w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych odmowa przyjęcia do Hotelu.
3. Lada recepcyjna zabezpieczona przed bezpośrednim kontaktem szybą z pleksi.
4. Stosowanie przez pracowników Recepcji maseczek/przyłbic ochronnych oraz rękawiczek ochronnych.
5. Zapewnienie środków do dezynfekcji rąk i dezynfekcji elementów stanowiska pracy dla pracowników Recepcji – widocznych i łatwo dostępnych.
6. Systematyczna (oraz każdorazowo po obsłużeniu Gościa) dezynfekcja powierzchni lady recepcyjnej, terminala (preferowane bezgotówkowe formy płatności), kart magnetycznych (kluczy do pokoi), jak również innych artykułów i urządzeń wykorzystywanych podczas obsługi Gości.
7. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym/przy recepcji.
8. Ograniczenie liczby Gości obsługiwanych przy recepcji. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi (w kolejce, w przestrzeniach Recepcji i Hotelu). W miarę możliwości, ograniczenie do minimum czasu przebywania Gościa przy recepcji.
9. Informowanie Gości (podczas zameldowania i w trakcie pobytu) o wprowadzonych procedurach i środkach ostrożności obowiązujących w Hotelu. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności w związku ze stanem zagrożenia epidemicznego.
10. Zachowanie bezpiecznej odległości 2 m między Gośćmi, a pracownikami Recepcji.
11. Przybory do pisania dla Gości podawane są zdezynfekowane.
POSIŁKI:
1. Gwarancja stosowania przepisów zgodnych z obecnymi normami sanitarnymi.
2. Ze względów bezpieczeństwa konieczna rezerwacja stolika.
3. Przy wejściu do restauracji konieczna dezynfekcja rąk.
4. Stoliki w restauracji rozstawione w sposób zapewniający odpowiedni dystans.
5. Stoliki dezynfekowane po każdym gościu.
6. Dania serwowane pod przykryciem.
8. Na życzenie serwowanie posiłków do pokoi po wcześniejszej rezerwacji – hotel nie pobiera opłaty za Room Serwis.
9. Na życzenie serwowanie posiłków na tarasach zewnętrznych po wcześniejszej rezerwacji.
10. Możliwe przygotowanie koszy piknikowych w celu zabrania ich przez Gości na tereny zielone przy Hotelu.
11. Obowiązek używania maseczki podczas przemieszczania się w przestrzeni restauracyjnej, Zdjęcie maseczki przez Gościa jest możliwe tylko po zajęciu stolika.
STREFA SPA:
1. Stosowanie przez pracowników Recepcji maseczek/przyłbic ochronnych.
2. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości Hotelowych przed wejściem do strefy SPA.
3. Zapewnienie środków do dezynfekcji rąk i dezynfekcji elementów stanowiska pracy dla pracowników SPA – widocznych i łatwo dostępnych.
4. Systematyczna (oraz każdorazowo po obsłużeniu Gościa) dezynfekcja powierzchni gabinetu masażu, sauny, lady jak innych urządzeń wykorzystywanych podczas obsługi Gości.
5. Ograniczenie liczby Gości obsługiwanych w strefie SPA. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi. W miarę możliwości, ograniczenie do minimum czasu przebywania Gościa przy recepcji SPA oraz strefie relaksu.
6.Ograniczenie liczby Gości korzystających z sauny do 50% ilości miejsc.
7. Informowanie Gości (podczas umawiania wizyty w SPA) o wprowadzonych procedurach i środkach ostrożności obowiązujących w Hotelu. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności w związku ze stanem zagrożenia epidemicznego.
8.Zachowanie bezpiecznej odległości 2 m między Gośćmi.
9. Wprowadzenie dodatkowych przerw między zabiegami (15 min.), w celu wyeliminowania bezpośredniego kontaktu między Gośćmi SPA.
10. Obowiązek stosowania maseczek lub przyłbic przez Gości i Pracowników SPA.
11. Z sauny jednocześnie mogą korzystać maks. 2 osoby. Obowiązuje rezerwacja.
STREFA BASENOWA:
1. Stosowanie przez pracowników Recepcji maseczek/przyłbic ochronnych.
2. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk oraz stóp dla Gości Hotelowych przy wejściu do strefy basenowej.
3. Zapewnienie środków do dezynfekcji rąk i dezynfekcji elementów stanowiska pracy dla pracowników Hotelu – widocznych i łatwo dostępnych.
4. Systematyczna (oraz każdorazowo raz na 2h) dezynfekcja powierzchni strefy basenowej jak innych urządzeń wykorzystywanych podczas obsługi Gości.
5. Ograniczenie liczby Gości przebywających jednocześnie w strefie basenowej. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi. W miarę możliwości, ograniczenie do minimum czasu przebywania Gościa przy recepcji SPA przy przejściu do strefy basenowej.
6. Ograniczenie liczby Gości korzystających ze strefy basenowej do 50% maksymalnego obłożenia.
7. Informowanie Gości o wprowadzonych procedurach i środkach ostrożności obowiązujących w Hotelu. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności w związku ze stanem zagrożenia epidemicznego.
8. Zachowanie bezpiecznej odległości 2 m między osobami postronnymi.
9. W przestrzeni szatni ograniczenie ilości przebywających jednocześnie w szatni do 4 osób.
CZĘŚCI WSPÓLNE:
1. Specjalistyczna i regularna dezynfekcja części wspólnych przez odpowiedni sprzęt i stosowane środki.
2. Dezynfekcja wszelkich powierzchni oraz mebli, klamek, armatury, poręczy.
3. Szczególna dezynfekcja łazienek w częściach wspólnych.
4. Szczególna dezynfekcja wind.
5. Dostępne stacje ze środkami do dezynfekcji rąk.
6. Stosowana jest zasada tzw. czystych blatów – do minimum ograniczenie liczby produktów dostępnych dla Gości i wydawanych na życzenie.
SPRZĘT SPORTOWY:
1. Na terenie Hotelu dostępny jest sprzęt sportowy, po uprzedniej rezerwacji w recepcji hotelowej:
rowery, badminton, tenis stołowy, kijki do Nordic Walking.
2. Po każdorazowym użyciu sprzęt jest dezynfekowany.
BAWIALNIA DLA DZIECI:
ŚCIEŻKI SPACEROWE, ROWEROWE ORAZ TERENY ZEWNĘTRZNE - DOSTĘPNE.
Uroczysko jest położone na wyjątkowym terenie, objętym ochroną przyrody Natura 2000, oddalonym od zgiełku miast, wśród pól i lasów. Tuż obok Hotelu znajduje się Park z wyznaczonymi pieszymi ścieżkami oraz ścieżki dla rowerzystów i biegaczy. Na terenie znajduje się ponad 1600 drzew, często są to rzadkie cenne gatunki o drzew o historycznym znaczeniu. W Parku znajdują się również stawy, od których pochodzi nazwa Uroczysko Siedmiu Stawów. Stanowią one swoistą oazę ciszy i spokoju oraz urokliwe miejsce do spędzania czasu na świeżym powietrzu.
Do hotelu należy 16 ha terenu lasów i pól, wśród nich znajduje się Sad ze starymi odmianami drzew owocowych, ekologiczny ogród warzywny oraz herbarium, które stanowią źródło dostaw do Restauracji Uroczyska Siedmiu Stawów.Hotel jest blisko natury – nie tylko ze względu na szereg ekologicznych rozwiązań stosowanych na co dzień, ale także ze względu na otoczenie – przyrodę, która jest tutaj „na wyciągnięcie ręki”.